پیستوله رنگ پاش
پیستوله رنگ پاش
خرید پیستوله رنگ پاش

انواع پیستوله رنگ – خرید پیستوله رنگ

۳ نوع پیستوله رنگ پاش + خرید اینترنتی محصولات ابزار رنگ

از پیستوله برای پاشیدن رنگ در صنایع مختلف استفاده می شود. شما می توانید برای رنگ آمیزی انواع سطوح چوبی، فلزی خودرو، ساختمان، کابینت سازی، مبلمان و سایر کاربردها ازجمله لوازم دکوراتیو از پیستوله رنگ پاش استفاده کنید. رنگ پاش بعنوان یک ابزار رنگ پرکاربرد، سبب افزایش سرعت عملیات نقاشی می شود و می توان از آن بجای قلمو و غلطک استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با انواع پیستوله های رنگ، این مقاله را حتما بخوانید.

انواع پیستوله رنگ

انواع پیستوله رنگ پاش به سه دسته بادی، برقی و اتوماتیک تقسیم می شوند. استفاده از پیستوله رنگ پاش جایگزین مناسبی برای قلم­موهای رنگ به حساب آمده، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف مایع و رنگ ها می کند.

  • ساز و کار پیستوله بادی رنگ­پاش که به (پنوماتیک) معروف است، بوسیله باد یا کمپرسور هوا است. پیستوله رنگ­پاش دارای تنظیمات متعددی بوده و کسی که با آن کار می کند، دسترسی مستقیم به تغییرات تنظیمات مورد نظر دارد. مثلا می توانید بر اساس کاری که انجام می دهید، فشار هوا و عرض پاشیدن  رنگ را کنترل و تنظیم کنید.
  • پیستوله برقی، بیشتر در کاخانجات رنگ سازی به کار می رود. در این کارخانه­ها، پیستوله رنگ پاش بر اساس کارهایی که توسط غلطک یا انواع قلم مو انجام می شود، غلظت مورد نظر را تنظیم می کنند. بنابراین در متعادل کردن غلظت رنگ پیستوله های برقی دقت  بیشتری داشته باشید تا از بوجود آمدن ذرات فشرده یا توده های رنگ داخل مخزن، جلوگیری شود. بدلیل اینکه بکارگیری تینر اظطراری برای دستگاه، می تواند مضر باشد بنابراین برای رقیق کردن رنگ، باید وسیله ای به نام قیف به همراه تینر عادی (تینر روغنی) را به کار برد.

پیستوله اتوماتیک یکی از مدل های مختلف پیستوله رنگ پاش است. از قابلیت های متنوع این محصول باید به یکدست پاشیدن عالی رنگ و همچنین تنظیمات دلخواه پاشش رنگ اشاره کرد. پیستوله اتوماتیک برای پاشیدن چسب و انواع رنگ ها به کار می رود. رنگ پاش اتوماتیک به راحتی روی خطوط دستگاه های صنعتی و خطوط شارژ رنگ پیاده سازی می شود. از صنایع دیگری که از این نوع پیستوله ها استفاده می کنند، می توان به صنعت پلاستیک، شیشه، دارو، صنایع چوب، لاستیک، مصالح ساختمانی، ریخته گری، محصولات غذایی و غیره اشاره کرد.

میزان رنگ رسانی در پیستوله رنگ پاش

پیستوله هایی که کار رنگ پاشی را انجام می دهند ازلحاظ میزان رنگ رسانی در سه نوع موجودند:

  • سیستم اسپری تحت فشار: در این سیستم، رنگ پاشی با کمک فشار هوای بالا آمده در منبع انجام می شود. این سیستم دارای دو مدل مخزن جدا و مخزن متصل است. در مدل مخزن جدا، هوای فشرده از کمپرسور به سمت مخزن رنگ فرستاده شده و رنگ به سمت تفنگ هدایت می شود. این پیستوله با داشتن مخزن رنگ بزرگ و جدا بودن مخزن زیادی در میان نقاشان ساختمانی و افرادی که رنگ کاری وسیع و با غلظت زیاد انجام می دهند، محبوبیت زیادی دارد.
  • سیستم اسپری سیفونی یا کاسه زیر: در این مخزن نیروی مکش در زیر مخزن و زیر پیستوله، توسط هوای ایجاد شده انجام می شود. این مکش سبب پاشش رنگ توسط سری تفنگی شکل پیستوله می شود.
  • سیستم اسپری گرانشی یا کاسه رو: این پیستوله با کمک نیروی جاذبه یا وزن خود، پاشیدن رنگ را انجام می دهد. در این روش، مخزن روی پیستوله قرار گرفته و تغذیه به کمک نازل انجام می شود. این پیستوله رنگ پاش، عمل پاشیدن رنگ را روی سطوح عمودی و افقی براحتی انجام می دهد.

برای خرید پیستوله رنگ و هریک از محصولات ابزار رنگ، می توانید بصورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه