شیلنگ فنری پنوماتیک
شیلنگ فنری پنوماتیک
خرید شیلنگ فنری پنوماتیک

کاربرد انواع شیلنگ فنری پنوماتیک چیست؟

انواع شیلنگ فنری، کاربرد شیلنگ فنری

اگر نمی دانید شیلنگ فنری پنوماتیک چیست، تا آخر این مقاله با ماهمراه باشید. شیلنگ فنری هوای فشرده را از دستگاه های کمپرسوری به تعدادی از ابزارهای بادی انتقال می دهد. برخی از این ابزارها شامل میخکوب، پیستوله بادی، بکس بادی و منگوله کوب ها و غیره هستند.  اگر گشت وگذار کوتاهی در بازارفروش این محصولات داشته باشید می بینید که به انواع شیلنگ فنری (تلفنی) نیز گفته می شود. دلیل این نام گذاری شباهت آن به سیم تلفن است. معمولا پلی اورتان که از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، به عنوان بهترین جنس برای خرید این شیلنگ ها شناخته می شود. ازجمله این شیلنگ ها می توان شیلنگ فنری پنوماتیک را نام برد. 

توصیه می شود در هنگام خرید شیلنگ فنری به نوع کوپلینگ آن دقت کنید، زیرا اکثر این شیلنگ ها در بازار همراه با کوپلینگ متصل به شیلنگ، به فروش می رسند. این محصول در دسته شیلنگ های پنوماتیک قرار گرفته و بوسیله مواد PU ساخته شده است. شیلنگ فنری استقامت بالایی در برابر سایش دارد. بنابریان سیالات را از سطح درونی آن که صاف است، بدون اصطکاک انتقال می دهد.

انواع کاربرد شیلنگ فنری :

  • برای انجام کارهای مکانیکی
  • کارهای ساختمانی مثل دکوراسیون
  • کاربردی برای کارواش ها
  • مفید در ماشین آلات سنگین

انواع شیلنگ فنری چیست؟

در ادامه این موضوع که شیلنگ فنری چیست، متوجه نوع شیلنگ فنری و کاربرهای متنوع آن شدید. حال در ادامه به بررسی انواع مختلف این شیلنگ ها می پردازیم.

بهتر است بدانید شیلنگ های فنری بر طبق نوع رنگ و میزان  سایز، از مدل های مختلفی تشکیل شده است. باید دقت کنید ضخامت و طول آنها منطبق بر ابزارهای به کار رفته  در کار باشد. می توانید موقع خریداری شیلنگ، طول آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. اگرمی خواهید دستگاه مورد نظرتان دچار افت فشار و پایین آمدن  قدرت نشود باید به اندازه طول شیلنگ های فنری، دقت کافی داشته باشید.

یعنی باید طول آنها حتما از 10 متر بالاتر باشد. پس منطقی تر این است که طول شیلنگ را بالای 15 متر در نظر بگیرید. بعد از این نکته مهم، باید حواستان به قطر درونی محصول  نیزباشد. بنابراین توصیه می کنیم قطر داخلی بین  2 الی 12 میلی متر و همچنین قطر بیرونی حداکثر بین 6 و 16 میلی متر طراحی شده باشد.

وقتی شیلنگ فنری به کمپرسور اتصال پیدا می کند و یا حتی جدا می شود، به نظر می آید هر دوی اینها جزو آسان ترین کارها باشند. بنابراین اگر قصد وصل کردن شیلنگ را دارید، باید حرکتتان به سمت جلو و داخل لوله باشد، تا از چفت و محکم بودن شیلنگ اطمینان داشته باشید. وقتی هم که ناحیه پلاستیکی شیلنگ را به سمت پایین بکشید، باعث خارج و رها شدن لوله می شوید.

رعایت مسائل ایمنی در هنگام کار با شیلنگ فنری :

اما نکات ایمنی در شیلنگ فنری چیست؟ رعایت مسائل ایمنی برای حفظ امنیت شیلنگ بسیار مهم است:

  • این شیلنگ ها نباید در حین کار دچار کشش شوند زیرا احتمال سوراخ یا پاره شدن درآنها افزایش پیدا می کند.
  • اگر شینگ پاره شد بهتر است بوسیله سیم چین منطقه دچار صانحه را برش داه، کوپلینگ را بردارید.
  • بعد از آزاد کردن کوپلینگ و برش منطقه آسیب دیده ، مجددا کوپلینگ را به شیلنگ وصل کرده و محکم در محل مورد نظر وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه