پیستوله رنگ پاش
پیستوله رنگ پاش
خرید پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش چیست؟

کاربردها+ مزایا+ راه های استفاده از پیستوله

برای پاسخ به سوال پیستوله رنگ پاش چیست، در  این مقاله همراه ما باشید. پیستوله یک ابزار رنگ کاری سطح داخلی و خارجی ساختمان است که لوازم دکوراسیون را هم می تواند رنگ آمیزی کند. اجزای این دستگاه کوچک را لوله، مخزن و همچنین دهانه رنگ پاش تشکیل می دهند.

در پاسخی کوتاه به پیستوله رنگ چیست باید گفت که این پیستوله از مخزن هوایی فشرده تشکیل شده و گاهی هم شبیه به تلمبه ی پلاستیکی باد شده عمل می کند.

کاربردهای پیستوله رنگ چیست؟

یکی از کاربردهای مهم در پاسخ به پیستوله رنگ پاش چیست، دست کردن رنگ در هنگام رنگ آمیزی خودروها است. بنابراین می توان گفت پیستوله رنگ پاش در صنایع ساخت خودرو، جایگاه ویژه ای دارد. علاوه بر خودروسازی، پیستوله در صنایع کابینت سازی، ساختمان و بسیاری از وسایل دکوراسیون نیز کاربرد زیادی دارد. از جمله کاربردهای دیگر این پیستوله ها، پاشیدن روغن جلا، آبرنگ ها، جواهر و مایع ضد زنگ نیز است.

معرفی انواع پیستوله های رنگ

معمولا پیستوله ها در بازار دارای سه نوع هستند که عبارتند از:

مزیت های پیستوله رنگ چیست؟

  • تمام پیستوله ها از دو حالت پنوماتیک و برقی، برای پاشیدن رنگ برخوردار هستند.
  • در ادامه بحث پیستوله رنگ چیست و مزایای آن، باید به یکنواخت رنگ شدن سطح مورد نظر اشاره کرد.
  • استفاده از ابزار پیستوله رنگ باعث افزایش انجام کار می شود، در نتیجه فردی که مسئول رنگ زدن است بوسیله این ابزار، بسیار کمتر خسته خواهد شد.
  • پیستوله های رنگ پاش به دلیل اینکه دارای منبع باد یا همان کمپرسور هستند، کاربردشان در مقایسه با پیستوله های برقی بیشتر است.

راه های استفاده از پیستوله رنگ پاش چیست؟

  • باید برای کار با پیستوله از سمت راست به چپ و بر عکس حرکت کرده و در این بین، یک بار کلید را رها و مجددا دوباره به صورت مداوم آن را بگیرید.
  • بهتر است وقتی با پیستوله رنگ، کار می کنید آن را در یک فاصله مشخص با دیوار نگه داشته و بصورت موازی حرکت کنید. زیرا اگر فاصله کم باشد بدلیل حجم زیاد رنگ، از روی سطح دیوار شره خواهد کرد و برعکس اگر زیاد باشد رنگ ها به صورت نقطه ای و پراکنده روی کار می نشیند که باعث زبر شدن برخی از نقاط می شود.
  • اگر در هنگام پاشیدن رنگ بوسیله دستگاه پیستوله، در سمت نزدیک لبه دیوار بصورت مایل بایستید، نتیجه پایانی کار بسیار تمیز در می آید و در هنگام پاشیدن رنگ، مقدار زیادی از اضافات آن به قسمت های رنگ نشده می خورد. ولی اگر از وسط دیوار به صورت نامنظم پیش بروید ممکن است اضافات رنگ روی قسمت های رنگ شده ریخته، آن را زبر کند.
  • بسیار مهم است که درجه حرارت برای پاشیدن رنگ 22 درجه سانتیگراد باشد. همچنین درجه پیشنهادی برای سطح کار هم بین 22 تا 30 درجه متغیر در نظر گرفته خواهد شد. حفظ تعادل در این درجه ها، روی کیفیت و نتیجه کار بسیار مهم است.
  • اگر فشار هوا برای پودر کردن رنگ کم باشد، سبب چروک شدن سطح می شود و اگر  زیاد باشد، باعث دانه زدن جایی که رنگ می کنید می شود. بنابراین تنظیم به منظورخارج شدن رنگ وهوا از پیستوله بسیار مهم بوده، باید حتما متعادل باشد.

خرید پیستوله حرفه ای با برند پیستوله حرفه ای مک آسترو با بالاترین کیفیت برای حرفه ای ترین نقاش ها و مشاغلی که اهمیت به کیفیت ابزار آلات میدهند و می خواهند بهترین کیفیت و متریال را داشته باشند با پیستوله حرفه ای مک آسترو ساخت کشور تایوان مناسب رنگ پاشی و در فروشگاه ابزار رنگ در دسترس عموم است.

شعار ابزار رنگ در تمام طول کار حرفه ایی در مرکز خرید میدان حسن آباد تهران این است که : “کیفیت را گران نخرید”

مطالب ابزار رنگ را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه