رنگ آمیزی خانه
رنگ آمیزی خانه
آموزش رنگ آمیزی خانه

رنگ آمیزی خانه؛ 10 راز مهم رنگ زدن خانه

وقتی رنگ دیوارها فرسوده می شود، باید به فکر رنگ کردن خانه باشید. البته می توانید برای صرفه جویی در هزینه، خود دست به کار شده و اقدام به رنگ زدن خانه کنید. هر چند که باید این را درنظر بگیرید که کاررنگ­ آمیزی منزل و ساختمان علاوه بر مزیت هایی که دارد، دارای سختی های خاص خودش نیزاست.

یکی از این سختی ها رنگ کردن سقف است که ممکن است برایتان مشکل باشد. همچنین باید نردبانی بلند برای رسیدن به سقف داشته باشید. بطور کلی قبل از هر اقدامی باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

دقت کنید چون سر و کارتان با مواد شیمیایی است باید از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنید تا خطر پوستی و تنفسی رنگ آمیزی خانه به حداقل برسد. مهمتر از همه باید از محصولات ابزار رنگ مناسب استفاده کنید.

معرفی 10 راز مهم برای رنگ کردن خانه

  • بمنظور رنگ کردن دیوار باید سطح هایی که دارای ناصافی هستند را با سمباده صاف کنید. با این کار هر ترکی روی دیوارباشد، ازبین می رود.
  • رنگ کاران حرفه ای از بتونه کاری برای جاهای سوراخ، استفاده می کنند. اما یادتان باشد اگر بعد از این کار بلافاصله دیوار رنگ شود، نتیجه خوبی نداده و ظاهر بدی پیدا می کند. پس باید حتما از پرایمررنگی استفاده کنید.
  • بوسیله ابزاری به نام کاردک، نوار چسب را فشار داده و از مایع مخصوص برای پوشاندن رد قلمو استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از برخورد رنگ دیوار به بافت سقف، مرز تلاقی سقف و دیوار را خراش بدهید.
  • قبل از رنگ کردن خانه بهتر است پارچه ای برزنتی روی کفپوش منزل پهن کنید. این حرکت عاقلانه سبب شده تا کفپوش هنگام رنگ زدن خانه، رنگی نشود.
  • در هنگام رنگ زدن دیوار، ابتدا دیوار اول را تمام کرده، سپس رنگ دیوار دوم را بزنید.
  • اگر مشغول رنگ کردن دیوار نزدیک پنجره هستید، برای جلوگیری از برخورد رنگ به پنجره، به آن چسب نزنید. بلکه بعد از خشک شدن بوسیله تیغ یا کاتر رنگ ها را از روی شیشه، به خوبی پاک کنید.
  • رنگ مورد نظر خود را در ظرفی مشخص نگهداری کنید و اگر رنگ ترکیبی است ابتدا در جایی بزرگ آنها را با هم مخلوط و هر با از درون آن رنگ بردارید.
  • اگر دیواری کثیف باشد، رنگ به خوبی روی دیوار نمی چسبد. پس ابتدا دیوارهای کثیف یا چرب را با مواد شوینده مخصوص از بین بردن چربی ها، به دقت تمیز کنید و بعد شروع به رنگ کردن دیوار کنید.

ابتدا قلموی رنگ را کاملا آغشته به رنگ کرده، و برای جلو گیری از ریزش رنگ، از فاصله 2 سانتی متری سطح زمین زدن رنگ را شروع کنید. بعد از اتمام کار رنگ کردن خانه، غلطک ها را با دقت شستشو دهید.

نکات کلی خرید برای رنگ کردن خانه

  • برای رنگ کردن خانه، علاوه بر ابزار رنگ، کیفیت رنگ نیز بسیارمهم است. گروه رنگ هایی که در آب حل می شوند را خریداری کنید. 
  • معمولا به دلیل اینکه مراقبت از اضافه رنگ ها کار مشکلی است، توصیه می کنیم به اندازه مصرفتان رنگ تهیه کنید.

ازآنجایی که در فرمول بعضی از رنگ ها، ‌مواد شیمیایی بسیار مضر و فلزات سنگین به کار رفته است حتما قبل از خرید، برچسب روی آن را با دقت مطالعه کرده و از فروشنده سوال کنید.

خرید پیستوله حرفه ای با برند پیستوله حرفه ای مک آسترو با بالاترین کیفیت برای حرفه ای ترین نقاش ها و مشاغلی که اهمیت به کیفیت ابزار آلات میدهند و می خواهند بهترین کیفیت و متریال را داشته باشند با پیستوله حرفه ای مک آسترو ساخت کشور تایوان مناسب رنگ پاشی و در فروشگاه ابزار رنگ در دسترس عموم است.

شعار ابزار رنگ در تمام طول کار حرفه ایی در مرکز خرید میدان حسن آباد تهران این است که : “کیفیت را گران نخرید”

مطالب ابزار رنگ را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه