انواع پیستوله رنگ
انواع پیستوله رنگ
خرید انواع پیستوله رنگ

انواع پیستوله رنگ و نحوه کار با هر کدام:

انواع پیستوله رنگ و روش استفاده از آن: پیستوله رنگ یا رنگ پاش ابزاری کاربردی برای پاشیدن رنگ به انواع سطوح است. پیستوله سرعت عملیات نقاشی را بالا میبرد و می توان از آن به جای قلم مو برای رنگ آمیزی سطوح استفاده کرد. پیستوله رنگ در انواع مختلف وجود دارد. پیستوله برقی، پیستوله بادی و پیستوله اتوماتیک تولید میشوند.

پیستوله های برقی چیست؟

پیستوله برقی یک موتور با ساختاری اسپری مانند در یک پوشش فلزی یا پلاستیکی هستند که هوا داخلش ذخیره نموده و به همراه رنگ به بیرون پاشش می کند. متداول ترین روش عملکرد پیستوله رنگ برقی ذخیره رنگ در کاسه زیر و یا کاسه روی پیستوله و تولید هوا و تبدیل آن به ذرات پودر شده و سپس پاشیدن آن روی انواع سطوح است. پیستوله رنگ برقی تجهیز شده به یک سوزن نازل است که قطر هر کدام بسته به نوع پیستوله متفاوت است که با کمک آن رنگ را روی سطوح مختلف پخش می کند.

پیستوله بادی چیست؟

پیستوله رنگ بادی برای اسپری کردن رنگ به کمپرسور باد نیاز دارد. پیستوله بادی یا رنگپاش پنوماتیکی به دو دسته حرفه ای و خانگی تقسیم میشوند. رنگ پاش بادی را باید بر اساس دقت پاشش، حداکثر فشار عملکرد و غلظت رنگ انتخاب نمود. همچنین هنگام خرید رنگ پاش به جنس بدنه و نازل توجه کنید. استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید این قطعات باعث افزایش طول عمر پیستوله میشود.

معمولا نازل های کوچک تا ۱٫۶ میلیمتر برای سطوح فلزی و نازل های بزرگ ۱٫۷ و ۱٫۸ میلیمتری برای مصارف چوبی کاربرد دارند.

پیستوله اتوماتیک چیست؟

پیستوله اتوماتیک این مدل از رنگ پاش های مناسب برای پاشیدن رنگ، چسب و انواع مواد خوراکی می باشد. پیستوله رنگ اتوماتیک باعث صرفه جویی در مواد و سرعت بیشتر در پاشیدن رنگ میباشد. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه